Paperilla parempaa tulosta – esitteet ja flyerit myynnin tehostamiseen

Julkaistu 01.10.2025

Digitaalinen markkinointi on arkea lähes jokaiselle yritykselle,  somemainokset, uutiskirjeet ja hakukoneoptimointi kuuluvat nykyajan työkalupakkiin. Mutta mitä jos osa asiakkaistasi ei klikkaa mainosta, selaa somea tai avaa sähköpostia? Silloin perinteinen, painettu markkinointi voi yllättää tehokkuudellaan. Esitteet ja flyerit ovat edelleen yksi edullisimmista ja vaikuttavimmista tavoista saada yrityksesi näkyville ja lisäämään myyntiä.

Printti on taas kasvussa – ja suosio kasvaa kohisten

Joskus kuulee väitteitä, että printtimateriaalit olisivat vanhanaikaisia. Totuus on toinen ja ammattilaiset tietävät sen. Printtimarkkinointi on kokenut uuden nousun ja on taas trendikästä. Ihmiset kaipaavat sähköiseen arkeen rauhallista, selkeää luettavaa ja painotuotteet tarjoavat juuri sitä. Moni brändi käyttää printtiä erottuakseen digitungoksesta ja luodakseen uskottavuutta. Printti koetaan luotettavana, lisäksi siihen voi halutessan lisätä runsaiden materiaalivaihtoehtojen avulla ripauksen luksusta ja persoonallisuutta herättämään mielenkiintoa, asiakasuskollisuutta ja kiinnostusta.

Flyerit ja esitteet herättävät huomion heti

 Asiakkaan saadessaan luettavakseen laadukkaan esitteen tai flyerin, yrityksesi viesti ei kilpaile muiden somejulkaisujen tai sähköpostien kanssa – sillä timanttisella hetkellä hän keskittyy vain sinun sanomaasi. Hyvin suunniteltu painotuote pysäyttää ja jää mieleen, etenkin jos se tarjoaa selkeän hyödyn tai houkuttelevan tarjouksen.

Printit eivät pelkästään informoi – ne myyvät

Flyeri ei ole vain mainos, se on myyntityökalu. Kun siinä on selkeä viesti, vahva visuaalinen ilme ja toimintaan ohjaava kehotus (kuten tarjous, QR-koodi tai ajanvarauslinkki), se voi olla juuri se ratkaiseva tekijä, joka saa asiakkaan tarttumaan puhelimeen, tekemään ostoksen tai vierailemaan liikkeessäsi.

Painettu materiaali muistetaan

Tutkimusten mukaan ihmiset muistavat painetun sisällön paremmin kuin digitaalisen. Fyysinen kontakti esitteeseen tai flyeriin aktivoi aisteja eri tavalla, luo muistijäljen ja vahvistaa yrityksesi tunnettuutta. Lisäksi esitten voi jättää pöydälle tai jääkaapin oveen – ja näin se jatkaa vaikuttamistaan vielä viikkoja jakamisen jälkeen.

Hyvä osumatarkkuus

Flyerit voi jakaa paikallisesti, tapahtumissa, postilaatikoihin tai vaikkapa yhteistyökumppanin tiloihin. Jakelu on hallittua, ja voit helposti tavoittaa juuri haluamasi kohderyhmän. Kun esite puhuu suoraan vastaanottajalle – selkeästi ja visuaalisesti houkuttelevasti – se toimii.

Edullinen, mutta vaikuttava

Painotuotteet ovat kustannustehokkaita, etenkin suurissa erissä. Verrattuna moniin digitaalisiin kampanjoihin, flyerit ja esitteet ovat edullisia eivätkä vaadi suurta budjettia. Ja mikä parasta – yksi hyvä esite voi tuoda useamman asiakkaan.

Anna esitteen puhua puolestasi

Edulliset esitteet ja flyerit tehostavat myyntiäsi. Ammattitaitoisesti toteutettuna ne voivat olla yrityksesi tehokkain myyjä. Selkeä viesti, houkutteleva ulkoasu ja toimiva jakelustrategia tekee paperista yllättävän vahvan tuloksentekijän. Printillä voi todellakin saada parempaa tulosta. Ota kaikki irti ”perinteisestä” markkinoinnista ja anna esitteiden ja flyereiden tehdä pesäeroa kilpailijoistasi!

Tilaa edulliset esitteet ja flyerit meiltä – laadukas painatus Tampereella, nopealla toimituksella! Kysy tarjous jo tänään!